03 december 2010

Hoppet är färdigbroderat och som ni kan se är jag snart framme vid den stora tegeltrappan. Den kommer troligtvis att ta lång tid att brodera den och slottet men jag ser ändå mest fram emot det, för nu är det ju faktiskt inte alls så mycket kvar. Känns himla fint! Nu gäller det ju bara att hitta något bra ställe att ställa ut på också... och att lösa det lilla problemet med montering!

Tänkte visa er lite vad jag har gjort på skolan också.
Under bygdebroderi-veckan valde jag att fördjupa mig lite i svartstick. Och det blev ett bokmärke, ser kanske inte så avancerat ut men var ganska så knepigt då man broderar i jättetät väv.

Mitt nyaste projekt. Jag hade inte tänkt visa det här förrens det är klart, men jag kan inte låta bli. Jag väntar dock med att avslöja vad det slutligen ska bli tills det är färdigt. Det är i alla fall broderat med silkestråd på ylle. Någon som känner igen motiven?

3 kommentarer:

Slusk sa...

Black Lodge?(Om det nu är det så vill jag inte skriva ut det i klarspråk och sabba för nån annan) :)

Kul att det är så pass nära nu att färdigställas. Alltid inspirerande att se framsteg på detta otroliga projekt.

Elsa sa...

Black Lodge, helt riktigt:)

SaraPirat; sa...

Hej elsa! :) hur är det och hur går broderandet? vet inte om du minns mig, men jag har följt din blogg ganska länge (och det var ju jag som tisade p3 om ditt projekt) I alla fall, så har jag en liten fråga till dig. Min pojkvän ska precis starta ett galleri här i Gbg, i linnéstaden (vi håller på och renoverar). Där kommer han sedan ha tema-utställningar. Ett av temana kommer vara tv-spel och då kom jag att tänka på dig ifall du kanske vill vara med med ditt stora broderi!? Vet inte när detta kommer ske, och vet inte heller hur mycket du har kvar. men skulle du vara intresserad? :) /Sara