29 juni 2010

Just nu pågår utställningen "FOLKLIV- Med folklore som inspiration" på Form/Design center i Malmö. Mitt Super Mario broderi finns representerat med en bild. Utställningen har öppet 24 juni – 5 september och mer info finns på deras hemsida: http://www.formdesigncenter.com/

"Folkliv är en utställning med produkter formgivna med folklore som inspiration. En skaparglädje som resulterar i bland annat pinnstolar med knätofs, lusekoftsbody till baby, kurbitstatuering, Lovikkaklänningar med mera."
***
I morgon sätter jag mig på tåget och beger mig till hemtrakterna i Norr, närmare bestämmt Östersund. Där ska jag bland annat mottaga ett stipendie, vilket jag ser mycket fram emot! Ryktet säjer att det i samband med detta kommer att bjudas på kaffe och kaka, vilket bara det är en god nog anledning att spendera 5 timmar i en tågkupé.

Inga kommentarer: